Translate

7 Şubat 2009 Cumartesi

Gay ' ler size ne yaptı?

Allahtan tarafsız ve yazarına müdahele edilmeyen bir gazetede yazıyorum da, yazdıklarımın hem arkasında durabiliyor hemde cevap hakkımı kulanıyorum. Geçen hafta yazmış oldugum '' gay başkan''başlıklı yazıma gelen iyi ve kötü tepkilerden dolayı bir açıklama yapmak gereği duydum. Öncelikle insan ayırımı yapmayan, hümanist, insanları özel tercihlerine göre sınıflandırmayan kısacası''iyi eleştirilerde'' bulunan arkadaşlarıma sonsuz teşekkürler ediyorum.
Diğer eleştirilerde bulunan arkadaşlarıma da birkaç soru sormak istiyorum.
Soruyorum; Gay ler size ne yaptı?İnsanların kişiklerini,mesleklerini,konumlarını cinsel tercihleri mi belirliyor?Kadına zorla sahip olmaya çalışan,tek eşli yaşayamayan,hak,hukuk,adalet sistemini tanımayan"sözde" değerleri olan,takım elbiselerin içine saklanmış"delikanlı"(!) geçinen insanlar daha mı onurlu?
İnsanları yargılamak en kolay yaptığımız eylemdir.Bizler,kazanmak,topluma kazandırmak ve yararlı hale getirebilmek için ugraşmak yerine en kolay oalnını yani dışlamayı tercih ediyoruz.Bizlerin bu yaptığı insanlık suçu değil midir?
Madolyonun bir de diğer yüzünden bakalım.Bu işi sadece maddi kazanç elde etmek için yapanlar yok mu.Hemde çok var.Fakat çaresiz naçar kalmış bir yığın kadınımız da var.Bilgisi,yeteneği,eğitimi olamayan her türlü zorluklarla baş edebilmek adına bedeninden vazgeçen...yapacak hiç birşeyi olmayan.Yaşamının ve ailesinin nafakasını elde edebilmek için büyük bedeller ödeyen.Allah hepsinin yar,yardımcısı olsun...olsun diyoruz da erkeğin naçar kalabileceğini neden düşünmüyoruz.Hani "erkek yaparsa elinin kiri,kadın yaparsa elinin körü"ydü.Erkek kadına karşı yaptığı her kötü eyleminde toplumumuz hak verecek bir taraf aramıyor mu?
Kadının düştüğü duruma düşen,o kadar erkek var ki.Benim ki yapılan yaşanılan şeylere hak vermek veya normal karşılamak değil.Sadece yaşanılan hayatların hangi şartlarda oralara geldiğini bilmeden insanları yargılamaya kalkmamak.Eğer düzeltilebilecek şeyler varsa da bir nebze katkıda bulunmak.
Tabi ki Türk-müslüman olan bir toplumda örnek gösterilebilecek kurallar değil bunlar ama...Güzel yurdun da güzel insanlığımıza yakışmayacak o kadar çirkin hayatlar göz önünde yaşanıyor ve örnek oluyor ki;gay lerin yaşamlarına gelene kadar çözülmesi gereken bir çok sorunumuz var.Kaldı ki fiziksel olarak bilimin bile kabul ettiği onayladığı bazı gerçekler varsa da insanların tercihlerine saygı göstermek gerektiğini düşünüyorum.
Ben herkesin görüşlerine saygı duyuyorum ama,kimsenin benim ve çevremdekilerin başına gelmez diye düşünmemesi gereken bir durum bu.Ve ben topluma kazandırmayı becerebilirsek bir çok gay arkadaşım güzel yurdumda çok yararlı işler yapabileceğine inanıyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder